O noapte (short story)

Bate vântul. Îmi aduce aminte de o melodie populară compusă de mine. „Bate vântu’, frunza-n dungă, sufletul mi-l alungă”. Subconștientul meu a găsit de cuviință să-mi aducă acum aminte de ea. Temperatura scade, se apropie noaptea și întunericul. Simt că explodez. Mai am puțin până ajung, doar să nu îngheț până acolo.

Am ajuns. Câțiva tipi pe afară se zgribulesc, dar nu vor să intre încă. Contează ora la care ajungi într-un club. Contează ce cred niște necunoscuți despre tine. Nu s-au îmbrăcat nici mai gros. Din aceiași cauză. Dar nu pot să-i judec, am doar un tricou pe mine. Singura diferență e că eu nu simt frigul așa cum o fac ei. Pielea mea e mai groasă. Am stat mai mult timp în frig decât ei. Oare vreunul dintre ei a stat atât de mult în zăpadă încât nu și-a mai simțit picioarele două zile? Probabil că nu. Unul dintre ei are și o tonă de gel în cap. M-aș duce să-l întreb de ce, de ce contează așa de mult părerea unor străini. N-ar ști să-mi zică de ce. Se uită toți trei la mine, mă sfredelesc cu privirile, dar nu reușesc să deslușească ceva. Sunt un glob de onyx, opac și fără greșeli structurale. Nu, neajunsurile mele nu se văd cu ochii. Fața mea nu trădează nici o trăire, nici un gând nu se pictează pe trăsăturile mele. Știu ce gândiți, uite alt ciudat. Da, aveți dreptate. Ridic ușor o sprânceană. Vă sunt superior.

Cobor pe scări, două tipe se hlizesc la un telefon. Nu le dau atenție. A devenit un status quo deja scena. Arată bine, fuste scurte. Asociere acceptată unanim, aparent. Îmi las paltonul la garderobă. Femeia îl ia și-mi dă un număr, cu o privire de dezamăgire profundă. Probabil viața i-a scăpat pe sub mână și a ajuns să lucreze într-un loc unde vine tot tineretul, amintindu-i de vremurile trecute și furate. La bar, aglomerație. Și e devreme. Mă pun la o coadă, am nevoie de alcool. Organele interne îmi ard, sunt incandescente. Mă topesc. Lângă mine, un tip la cămașă. Gel în cap. Părul ridicat, de parcă s-a electrocutat. Poate că e și mort, dar n-am de unde să știu. Un alt tip, cred că are pe puțin 150 de kg, împinge brutal lumea la o parte să ajungă în față. Barmanii nu-l văd. Îmi plantez picioarele în podea, dar pe cine păcălesc? Sunt și eu împins la rândul meu la o parte. Care-i societatea și care-i jungla? Nu mai știu.

Fac doi pași de la bar și deja am băut jumătate de pahar. Rom, cola și o felie de lămâie veștejită. E ok, măcar are alcool. În 5 minute trebuie să mă întorc la bar. Îmi arunc privirea și-mi găsesc prietenii. Până ajung la ei, trebuie să-mi croiesc loc prin marea de necunoscuți. Ai crede că pentru un oraș mic ca ăsta, ne-am cunoaște toți. Mă cutremură ideea. În stânga, un grup de tipe dansează de parcă e 6 dimineața. Una dintre ele scapă sticla de bere. Se sparge silențios. Una o îmbrățișează de parcă doar ce i-a murit hamsterul. E ok, dragă, îți luăm alta. Lumea dimprejur se uită cu o privire amestecată de dezgust, amuzament și invidie. N-au făcut nimic greșit tipele, doar că ele sunt mai bete decât ei și se distrează mai mult. Eu sunt dezgustat de amândouă grupurile. Pentru că nu sunt beat. Trec de evenimentul ăsta. Avansez anevoios. În dreapta, trei tipe stau pe niște scaune. În fața lor, trei tipi. Nu cred că am mai văzut tipe mai plictisite ca astea. Tipii sunt, evident, ocupați cu vreo povestioară. Doi dialoghează, la un volum ce presupun că e ridicat, dat fiind muzica, și al treilea stă cu berea în mână și râde. Tipele se uită la ei cu plictiseală. Ei nu sesizează. Trec pe lângă ei. Râsul tipului mă zgârie pe timpan. Ați judecat pe cineva vreodată după râsul cuiva? Eu da. Tipul e probabil idiot. Ultima tipă se uită la mine și la tatuaje. Evocă un aer de interesantă. Mă îndoiesc.

Ajung eventual la ai mei amici. Și ei plictisiți. Unul îmi zice ceva de un film, dar nu-l aud. Tăcem amândoi și ne uităm la al treilea. Se uită după fete. Îmi vine să mă sinucid, dar nu oricum, ci înfigând un cuțit direct în inimă. Cicatricea de pe încheietură mă ustură subit și scurt. Altă asociere. Am numai gheață în pahar și mă duc să-mi iau altul. Asta îmi ocupă 20 de minute din noapte. Cu ce-mi ocup restul de 6 ore? Și atunci o văd. EA. O rochiță neagră, părul negru ca tăciunele. Dacă s-ar agita puțin, ar acoperi soarele cu cenușă. Mai slabă decât mine, parcă ar fi fost adusă de vânt. Vântul ăla de afară, de-ți alungă sufletul. Ochelari cu rame d-alea mari, cum cică e moda acum. Dar ei îi stă bine. Îi dă o alură de inocență. Doar privirea îi dă de gol lipsa ei. Un tatuaj pe umăr, dar nu văd ce reprezintă. Îmi dau seama că mă îndrept spre ea, involuntar, de parcă sunt somnambul. Oare m-am trezit azi?

Sunt la câțiva pași de ea. Nu vreau să mă duc lângă ea. Nu vreau să intru în vorbă cu ea. Nu vreau să-i zic bună, și ea să zică hei, și să creadă că  sunt alt libidinos de aici care vrea să se dea la ea. Și eu să-i zic pari interesantă, dar ea să nu știe că ăsta e cel mai mare compliment pe care l-aș putea face. Parcă răsuflu foc. Ceva arde. Se holbează la mine și sudoarea face o cascadă pe a mea frunte. Zâmbește ușor, milimetric, succint. Nu văd ce culoare au ochii ei, dar par negri. Laserele se zbenguiesc pe fața ei și pare că nu e de pe lumea asta. Îmi aprind o țigară fără să-mi iau ochii de la ea și-mi ard părul din nas. EA nu-și schimbă zâmbetul. Focul parcă mi s-a dus pe gât, în stomac. Ceva bolborosește, probabil alcoolul. EA tot zâmbește. Stomacul îmi ia foc, am făcut până la urmă ulcer? Senzația îmi urcă spre gură. Să nu vomit! EA tot zâmbește. O lumină îmi iese din gură. Pielea începe să se înroșească. Îmi apar vezicule pe brațe. EA tot zâmbește. Nu se miră, nu clipește. Un bol de foc iese din mine. Scap paharul. Pielea-mi dispare și energie pură iese din mine. EA se uită. EA se topește în vâltoarea exploziei. Totul se topește. Am explodat.

Și acum … oare unde mai ieșiți?

Lasă un răspuns

