Paranoie (short story)

Stau pe scaun. În fața mea e un monitor și mă holbez ca idiotul la el în timp ce apăs frenetic pe tastatură. Conduc un omuleț spre comori nespuse și inamici fioroși. Sari mă boule! Op … nu, a căzut într-o prăpastie. Ce dezamăgire. Presupun că eu sunt acum vinovat de moartea de moartea lui. O senzație ciudată mă apasă. Nu, nu e vinovăție că a murit omulețul ăsta, ci senzația ca ceva mă împinge să mă duc la baie. Oare … nu, e prea ciudat gândul ăsta, chiar și pentru mine. Oare și eu sunt controlat la rândul meu de un idiot care stă la un calculator, într-o altă realitate? Absurd! Închid jocul și-mi aprind o țigară. Îmi apar imagini în minte; mă văd de undeva de sus, din colțul tavanului. Imaginea e proastă, parcă mă văd din postura unei camere. Dar nu, nu e nici o cameră de supraveghere acolo. Ce idiot sunt. Îmi plimb ochii pe peretele din fața mea căutând țânțari. Iarna. Am un impuls să mă uit în colțul din spatele meu. Dacă mă abțin, o să devin agitat. Dacă nu mă abțin, sigur sunt nebun. Fumatul nu mă ajută. Mă întorc brusc cu capul spre locul cu pricina, aproape căzând de pe scaun din cauza inerției. Nimic! Știam eu. Sunt nebun și nimeni nu mă spionează. Ar fi trebuit, s-ar amuza teribil pe seama mea. Las țigara în scrumieră și mă duc la baie. Holul e întunecat și trebuie să bâjbâi după întrerupător. Închid ușa și mă întreb de ce am intrat în baie. Negăsind un motiv suficient de bun, decid să mă spăl pe față. Contactul cu apa rece îmi face bine sau cel puțin așa cred. Dau ochii cu propria-mi reflecție în oglinda murdară. Pielea din jurul ochilor este tumefiată; nopțile nedormite și-au pus amprenta. Pentru o secundă, parcă văd dincolo de oglindă, parcă ar fi de fapt geam. Ce este dincolo de geam? Ce fel de om mă privește acum și mă judecă? Oare poate să vadă ce gândesc? Dacă da, cât de adânc? Nu, vorbesc tâmpenii. Nici eu nu pot să văd atât de adânc.

Lasă un răspuns

