Descindere în beci. Partea II

[în caz că ați uitat prima parte]

 

În loc de scări dau doar de o ușă. Albă, de lemn, veche și putredă. Imaginea de perplex nu se aplică bine pe fața mea, am mușchii schimonosiți într-o stare de tremurat. Întind mâna și ating mânerul. Rece ca gheața. Deschid ușa și mă trezesc într-un bar. Ochiul drept dezvoltase deja o stare epileptică. Bar de lemn, mese de lemn, băncuțe de lemn. Barul meu preferat de lemn. Barmanul îmi face cu ochiul, câteva fețe arhicunoscute. Mă așez pe un scaun și cer o bere. Tipul, nu-i mai știu numele, afișează un zâmbet tâmp și face un semn discret cu capul spre dreapta mea. Îmi strămut privirea și dau de o mare de păr blond. Tipic. Barmanul se uită la mine cu atâta ardoare, încât nu știu ce vrea, să mă bag în seamă cu ea sau s-o fut aici direct. Aleg s-o trag un pic de limbă, am o eternitate care mă așteaptă pe sus pe undeva. Blonda se întoarce la mine, pesemne a văzut subtilitățile aruncate de libidinos.Aștepta cu un aer plictisit, semn că nu eram primul care a vrut s-o tragă de sfârcuri după o bere. Pun pariu că are sfârcuri mari și urâte, ca niște cozi de șobolan. Dar vreau să beau berea fără privirile perverse de după bar. Îmi sfredelesc fruntea. Și în plus, nu e urâtă, are niște ochi mici ca niște mărgele negre scăpate pe gresia din baie. Piele smeadă, ca de smântână. Buze micuțe și strâmte.

–          Bună, gânguresc eu. Vii aici destul de des?

–          Ha! Cât de simplu. Crezi că Mohammed se duce la munte pentru orice credincios? spuse ea superior sorbind zgomotos din paharul cu o porcărie mov.

Semidocta pulii.

–          Ai dreptate, ai dreptate. Mă apropii de urechea ei. Vorbesc cu tine doar ca să se oprească ăsta din holbat, șușotesc eu.

–          Mă linge din priviri de când am intrat. Știam că nu trebuia să intru în dughena asta, îmi răspunde ea conspirativ.

Îmi zâmbește. Crede că e așa de ușor? Sau e doar beată?

–          Nu pari genul de tip care-și face veacul pe aici. Ai un pic de stil, își flutură genele spre mine. Nu vrei să mă scoți undeva mai … civilizat?

–          Ah, cu cea mai mare plăcere. Dar înainte, am o întrebare. Ce înseamnă pentru tine civilizație?

Mă dau mai aproape să-i aud porcăriile pe care le regurgitează.

–          Ah, păi, e simplu. Civilizația e … ăăă … locul unde legile sunt aplicate, unde oamenii din jurul tău se comportă ca niște ființe raționale … ăăăă … da, unde e liniște și toți sunt manierați.

Mărgelele alea negre se scufundau într-o toaletă plină de căcat. Mi-am cerut scuze și m-am dus la baie. Jumătate de sticlă de bere și deja îmi exploda vezica. Termin, mă scutur puțin și o mână mă apucă direct de sculă. Blonda venise după pradă.

–          Hei. Îți mușca buza de jos ca un dinozaur. Nu vrei să ți-o iau puțin în gură?

Începu să mi-o frece ușor. Cum să-i explici unei creaturi ca asta că există demnitate, și doar d-aia mascată pentru încredere în faptul că nu ești o nimfomană și nu poți să accepți faptul ăsta? Îi îndepărtez mâna, mi-o scutur iar, doar așa, de nemernic ce sunt, și îmi trag fermoarul. Stau cu fața la oglindă și mă spăl pe mâini. Igiena e destul de importantă. Parcă îmi vine să-i sugerez să se spele și ea. În schimb stă și se holbează ca găina la mine. Sau la poala mea, nu-mi dau seama. Începe să-i dea lacrimile de auto-compătimire, eu nu mai știu pe unde să ies. Bloca ușa nebuna. Dar observ o altă ușă în oglindă, pe peretele opus. Nu scria nimic, era albă, veche, putrezită. Într-un fel, cunoscută. Pun mâna pe mâner în timp ce blonda își trăgea mucii și-și ștergea lacrimile cu mâna nespălată.

Lasă un răspuns

