Dependență nemortală (scenariu)

FADE IN

INT. O CAMERĂ – ZIUA
O cameră dezordonată, cu jaluzele trase formând un semi-întuneric.

MICK, între 20 și 25 de ani, foarte agitat și paranoic.

MICK
(vorbește la telefon, se aude o voce groasă, vești proaste)
(începe să arunce hainele în sus, dărâmă niște cărți zgomotos)
(se deschide ușa)
TATĂL LUI MICK, între 40-50 de ani, calm

TATĂL
Dumnezeule, Mick. Ți-am zis de nenumărate ori să faci curățenie în camera asta. Parcă ar fi o cocină. (ridică vocea un pic)
MICK
Tată, tată, lasă-mă acum, n-am timp de predicile tale nesfârșite. Caut ceva foarte important. (se uită pe jos, neatent la tatăl său)
TATĂL
Păi dacă era ordine, probabil ai găsi acel lucru mai repede. (puțin agasat) Ce cauți mai exact, poate pot să te ajut? (calm)
MICK
Ăă, ăă, nimic important. (se întoarce către el) Auzi, dacă tot vrei să mă ajuți, nu vrei să-mi împrumuti niște bani? (zâmbește puțin)
TATĂL
Haha, fiule, bună încercare, dar știi cum merg lucrurile. Dacă vrei bani de cheltuială, trebuie să-i câștigi singur. Nu vreau ca atunci când o să fi adult …
(Mick se uită în zare, pe geam)

INT. ALTĂ CAMERĂ – PRÂNZ
Aceiași dezordine, același semi-întuneric.

DAVID, între 20-25 de ani, păr dezordonat, un tricou cu supereroi, calm
(Mick și David stau pe scaune, în poziția gânditorului)
DAVID
Deci, pot să-ți dau doar atât, (arătând spre cele două bancnote din mâna sa) dar până luna viitoare, când vine transportul următor. Mai mult n-am.
MICK
Da, ai avut noroc că ai avut bani pentru doza de luna asta. Eu n-am putut să strâng deloc. (holbeză în gol)
DAVID
Păi asta pățești dacă vrei toate sortimentele. Ți-am zis, te concentrezi doar pe unul și rămâi cu el până când vrei să-l schimbi. (ridică vocea puțin, se încruntă)
MICK
Uite ce e, David, nu vreau nimic de la tine dacă faci un caz atât de mare din asta!
DAVID
Scutește-mă, omule, tu ai venit să ceri ajutor, nu te-am întrebat eu. (ridică vocea) Nu e vina mea că nu poți să ai grijă de bani și cumperi toate porcăriile. Și pe deasupra, ieși în fiecare noapte cu prietenii tăi ciudați ca să beți alcool și să stai cu prietenă-ta. (flutură mâna înspre Mick)
MICK
Da? Măcar eu am prieteni. Tu nici măcar nu vorbești cu fetele pe Facebook. Ești un ratat! (iese din cameră rapid și trântește ușa)
DAVID
Ce tolomac. (ironic)

EXT. O ALEE LÂNGĂ UN BLOC – PRÂNZ
Mick merge pe alee, abătut, cu privirea în jos, șușotind ceva.

INT. CASA SCĂRII – PRÂNZ
Mick stă lângă ușă și bate. Ușa se deschide și mic întră rapid.
INT. UN HOL – PRÂNZ

JESSICA, între 20-25 de ani, calmă
JESSICA
Dumnezeule, Mick, ce dracu faci? Arăți ca un dezastru ambulant. (puțin fustrată, își plimbă ochii pe persoana lui)
MICK
Bună, Jess. Mi-a fost dor de tine. (zâmbește)
JESSICA
Da, și mie. (șuieră Jess, anticipând o cerere)
MICK
Auzi, pisi, ăăă, am și eu nevoie de o favoare. N-ai să-mi dai niște bani? Nu mult și promit că o să-i primești înapoi într-o săptămână, maxim două. (își freacă palmele) Hai te rog, chiar am nevoie de ei urgent.
JESSICA
Iar, mă? Dă-o dracu de treabă, iar îți cumperi porcăriile alea? Căcat, știam că nu te-ai lăsat. (fustrată)Mai vii la mine și cu aburelile astea. “Hai pisi, mi-a fost dor de tine”. (aproape plângând)
MICK
Haide, Jess, ești singura care mă poate ajuta. Promit că e ultima oară, e ultimul număr. De luna viitoare mă las.
JESSICA
Nu! Întotdeauna zici că e ultimul număr, că te oprești! (țipă Jess) Dar luna viitoare te duci și începi altă serie. (își pune măna pe frunte) Nu, gata! Ieși afară, din apartament și din viața mea! (ridică mâna și arătând spre ușă)
(Mick iese din apartament)

EXT. UN COLȚ DE STRADĂ – DUPĂ AMIAZĂ
Un stâlp.

MICK
Ăăăă, salut, Jasper. Pot să vorbesc ceva important cu tine?
JASPER, între 18-25 de ani, haine largi, calm
JASPER
Stai, stai, meștere, nu vezi că dau un mesaj? (o țigară de foi în gură, manevrând un telefon de nouă generație) Ia zi, cu ce te poate ajuta băiatu’, vrei telefoane noi, nu sunt șutite să știi, sunt curate, merg perfect? (bagă mâinile în buzunar să scoată ceva)
MICK
Nnu, nu vreau telefoane. (se bâlbâie) Vreau niște bani, azi, adică acum.
JASPER
Ah, frate, și tu? Luna asta v-a lovit greu, eh? (afișează un rânjit) Gata, moșule, știu exact cât ai nevoie, stai calm. (se caută în buzunar) Uite, ăștia o să-ți ajungă pentru ultimul număr.
(Jasper îi întinde niște bancnote. Mick le ia. Jasper îl prinde de mînă și scoate un briceag)
JASPER
Auzi, dar știi ce se întâmplă dacă nu mă plătești in două săptămâni, nu? O să te caut și o să te tai, amice. (îndreaptă briceagul către Mick)
MICK
Da, știu. Stai liniștit, o să-ți aduc banii. (se uită la briceag și zâmbește)
JASPER
Bine, bine, puștiule. Acum dispari, îmi sperii restul de clienți. Hai, taie-o!
(Mick se întoarce, se uită în stânga și dreapta, zâmbește iar și pleacă)

EXT. O STRADĂ – DUPĂ AMIAZĂ

(Mick merge cu o revistă de benzi desenate în mână și citește avid. Zâmbește tâmp. Se apropie un individ din față-dreapta)
NECUNOSCUT, capul acoperit de o glugă, voce groasă
NECUNOSCUT
Salut, Mick. Am auzit de la niște surse foarte sus puse că vor să scoată o nouă serie, ceva cu zombie, se va numi The Walking Dead sau ceva de genu’.
(necunoscutul se îndepărteaza. Mick lasă mâinile pe lânga corp, cu revista în stânga. Dă spasmodic din cap.)

FADE OUT

Lasă un răspuns

