Fumul

Din țigarea care stă în scrumiera se ridica un fum gros, mai gros decât de obicei. Mă învăluie încet și-mi acoperă vederea. Camera a devenit o lumea a fumului, alb și miros de tutun ars. Mirosul cancerului și al libertății. Încep să merg, dar nu mai sunt în cameră. Prin fața ochilor încep să se perindă o multitudine de personaje. Creaturi ce-mi amintesc de persoane pe care le cunosc, unele frumoase, persoane care mi-au marcat existența într-un mod benefic, și monștrii hidoși care mi-au cauzat durere. Se contopesc într-o entitate colosală, cu o infinitate de ochi care mă privesc și mă dezbracă de caracter. Voci se aud, îmi dau sfaturi, mă înjură, mă strigă, plâng și se vaită. Sunetul îmi sparge un timpan și sângele țâșnește din ureche. Nu pot să alerg, pentru că entitatea e cu mine mereu. Mă ține strîns în îmbrățișarea sa ca de menghină. Își înfige colții în carnea mea, îmi smulge părul cu tot cu scalp. Fumul o alungă însă într-un final. Am lacrimi pe obraji și alerg, alerg până îmi sângerează tălpile, dar nu pot să mă opresc. Niciodată nu pot să mă opresc. Imagini apar din neant, trec și dispar, și nu pot să mă opresc să mă uit la ele. Trebuie să fug. Fără să mă uit înapoi, pentru că în spatele meu sunt umbre.

Și inima mea bate așa de tare că-mi rupe sternul, dar nu mă pot opri. Și din fumul alb apar alte umbre, variante ale propriului ego, alternanțe de caracter, psihoze posibile și existente. Fiecare vrea atenție, fiecare vrea să-i trăiesc viața, să-mi ia corpul pentru propriile fericiri și dezamăgiri. Ar trebui să o aleg pe vreuna? E undeva printre umbrele astea adevărul? Sau toate sunt reale? Pot vedea râul timpului? Sunt oare profetul posibilităților?

Lasă un răspuns

